TESTIMONI PANAS “KAKAK BEBAS STROK DAN TAK PERLU PAKAI PAMPERS LAGI SELEPAS 2 TAHUN MENGAMALKAN 10 BOTOL VIVIX”

Public Holiday lagi sempena Hari Malaysia 16 September.

Mood pengorbanan masih terasa-rasa. Terasa begitu bermakna Aidiladha kali ni dengan kasih sayang 2 orang kakak yang Allah bagi pinjam. Saya tak ada kakak. Sayalah kakak.

Seorang saya panggil Yong (anak sulung) Sorang lagi saya panggil Yang (nombor 3). Orang Perak katanya.

3 orang “kakak pinjam” sebenarnya yang saya ada. Sorang lagi Nyah. Kakak suami yang nombor dua. Kakak yang tu Allah dah jemput menghadapnya 2 tahun lepas.

Mereka 3 beradik bukan kakak kandung tapi kakak ipar. Bukan kakak sendiri tapi kakak suami (yang tak pernah saya anggap macam orang luar).

Lebih bermakna bila dia yang sekian lama kami tak jumpa dah kembali sihat hampir seperti sediakala. Macam tak percaya masa tengok dia kelmarin bila terkenang berita yang kami dapat 2 tahun lepas beliau diserang strok sebelah badan.

Kami tak rapat, sebab kata suami kakak sulungnya ni sebelum dia lahir lagi dah kahwin dan keluar daripada rumah mak dan ayah mengikut suami. Masa tahu yang Yong diserang strok tu saya baru beberapa hari bersalinkan adik Ain Sufi.

Cakap pasal family dan adik beradik, memang ada kisah dan dilemanya yang abi tak mahu kongsi. Namun, kata saya, apa pun yang berlaku “Air dicincang tak akan pernah putus”

Walaupun kami tak punya peluang dan kesempatan untuk jumpa Yong, tapi dari kejauhan ni kami hantarkan suplemen terbaik Shaklee untuk Yong. Dah banyak testimoni pesakit strok yang kembali sembuh dengan izin Allah dan asbab Vivix.

Tak sangka 2 botol vivix yang kami kirim sebelum ni memberi sinar baru buat Yong. Katanya sekarang dah masuk botol kelapan yang dia beli sendiri. Dalam diam-diam (tanpa pengetahuan kami) Yong sambung beli Vivix dan terus minum sampai hari ni.

Bagaimana strok terjadi ?

apakah-strok

Secara asasnya strok adalah serangan pada otak yang terjadi apabila terdapat gangguan pada perjalanan salur darah yang mengangkut oksigen ke otak.

Seperti yang kita tahu otak merupakan pusat saraf utama tubuh yang mengawal setiap gerak laku dan perbuatan kita termasuklah pernafasan yang terjadi secara semulajadi.

Apabila saluran darah di dalam otak kita pecah dan mengalami kecederaan, ia akan membentuk darah beku@plak (plaque) yang akan menyebabkan salur darah tersumbat. Darah beku yang terkumpul ini akan menghalang laluan sehingga oksigen dan nutrien tidak berjaya sampai ke sel-sel otak.
Kesannya, sel otak mula rosak, terdapat sebahagian otak yang mati dan tidak dapat menjalankan fungsi tubuh termasuklah bercakap dan menggerakkan anggota badan seperti orang normal yang sihat.
bagaimana-strok-menjejaskan-kesihatan

Vivix Memberi Sinar Harapan Baru

Vivix merupakan sejenis sirap botani yang mengandungi kombinasi resveratrol dan polifenol tumbuhan anggur muscadine, elderberi, karot ungu dan japanese knotweed yang kesemuanya terulung sebagai agen anti-oksidan.

Resveratrol ini membantu mencairkan darah beku atau plak yang menghalang laluan oksigen ke otak yang berlaku pada penghidap strok. Plak yang dicairkan akan melancarkan kembali salur darah dan memberi laluan kepada oksigen dan nutrien yang sepatutnya untuk sampai ke otak.

Resveratrol juga berfungsi membaikpulih salur darah dan sel-sel otak yang cedera sehingga kesemua sistem tubuh yang telah terganggu sebelum ini kembali dapat berfungsi perlahan-lahan.

Oleh sebab itulah Vivix sangat-sangat mendapat tempat di hati mereka yang pernah terjebak dengan penyakit kronik.

Kenapa Vivix?

Sebab Vivix adalah sirap resveratrol dengan formula gabungan resveratrol dan polifenol tumbuhan botani (anti-oksidan terkuat) yang dipatenkan hanya milik Shaklee.

Memang ada suplemen lain di pasaran yang terdapat resveratrol.

Betul, ada makanan tambahan jenama lain yang dijual yang mempunyai polifenol.

Tetapi Vivix mengandungi kedua-duanya. Double. Extra power.

Hanya ada pada Vivix.

Sebab formula ini telah dipatenkan.

Hak milik terpelihara. Tak boleh tiru-tiru.

Vivix dibuktikan keberkesanannya melalui kajian saintifik dan ujian klinikal. Bukan setakat bancuh-bancuh belakang rumah atau claim kosong tanpa bukti sahih.

Siapa sangka Yong yang sebelum ini hanya mampu menangis, duduk atas wheelchair, pakai pampers dan tak boleh gerakkan badan sendiri, kini cuma bertemankan tongkat tiga kaki.

Kata Yong lagi, pernah dia stop ambil Vivix sebab tak larat nak beli (harga vivix bukan mahal, tapi premium).. Yong ada makan satu jus dalam botol kaca ni (nama dirahsiakan) tapi… bacaan darah dan gula jadi huru-hara, sekejap naik sekejap turun, gula pun sekejap tinggi gila sekejap rendah sangat, darah jadi sangat pekat dan kadang-kacang cair sangat.

Sehinggakan doktor pun larang sambung minum dan minta stop terus. Bila bagitahu Yong ada ambil Vivix daripada Shaklee, doktor tu memang tak puji tapi dia kata teruskan. Sirap ni bagus. :)

Tak banyak komen doktor, tapi jelas dia impressed dengan improvement Yong. Selama 2 tahun ini Yong tak ada ambil apa-apa ubat melainkan rawatan fisioterapi berjadual yang dibuat di Hospital Bukit Mertajam setiap 2 minggu. Melanggar etika kedoktoran juga katanya ya kalau kita secara terang-terangan PRO pada sesuatu produk.

Yong akhirnya kembali dengan Vivix yang bukan sahaja sedap tapi sangat mudah diminum. Hanya satu sudu sehari.

Benarlah orang kata, “kesihatan itu lebih mahal harganya”. Duit banyak berkepuk-kepuk pun tak ada nilai kalau nikmat sihat kita tak dapat rasa dah.

Apa yang lebih meggembirakan, Yong dah bebas dari semua penyakit termasuk kencing manis dan darah tinggi yang pernah singgah sebelum-sebelum ini.

Doktor kata dah tak payah makan ubat. :) Kulit Yong pun bersih dan mulus je masa saya gosok-gosok betis dia hari tu.

Memang saya yang dengar cerita Yong pun sebak dan menangis sama. Kata Yong, Vivix memang sangat membantu dan serasi dengan tubuhnya. Selera makan pun dah makin bertambah. Siap request anaknya buat puding jagung lagi petang tu. :)

Alhamdulillah. Segala kesembuhan hanya dariMu dan dengan izinMu. Sebak lagi.

testimoni-vivix-dan-strok

*Kita takkan pernah tau akan erti sebuah pengorbanan sebenar selagi kita sendiri tidak pernah berkorban. Asbab Shaklee juga hubungan kami adik-beradik semakin baik. Alhamdulillah.

Buat mereka yang terkesan dengan kisah Yong ini. Atau ada yang mempunyai ahli keluarga yang juga penghidap strok, berilah peluang untuk mereka merasai sinar harapan baru dengan asbab Vivix yang juga diekstrak daripada tumbuhan ciptaan Allah ini.

Pengedar sah Shaklee seluruh Malaysia

COD sekitar Kajang, Bangi dan kawasan berhampiran.

Nusaybah Anuwar

019-3832656

512 total views, 1 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

Post Navigation