PENGHIDAP ALERGI KRONIK YANG GEDIK NAK BELA KUCING VS SI RESDUNG TEGAR YANG MENGADA NAK SPRING CLEANING RUMAH

Kali ni kita share pulak kisah daripada luar negara. Jauh ni saya bawakan terus di farmasimaya.com :)

Kisah penghidap alergi kronik yang gedik nak bela kucing

“Nama sy Mr Tim Bowden. Barangsiapa yg mempunyai masalah alergi atau ada sejarahnya yang masih belum terungkai wajib baca kisah saya ini dengan penuh penghayatan.

Alergik atau alahan yang saya hidapi bukan tahap biasa-biasa sehinggakan…

Saya diberitahu oleh pakar senarai apa yang saya tidak alah berbanding apa alahan yang saya harus hindari sebab listnya terlalu panjang. Penat dan banyak sangat kalau nak senaraikan satu persatu. Betapa kroniknya dan dahsyatnya tahap alahan saya ni kan sampai doktor pun cakap macam tu.

Frustt oiii…

Saya memang kecewa bila terima berita dan pengakuan pegawai perubatan yang cakap macamtu. Bukan doktor biasa, tapi pakar alahan.

Selepas itu, saya mula berhenti mengambil sebarang ubat-ubatan mahupun suntikan berkaitan alahan, termasuklah spray hidung yang kononnya membantu tapi sebenarnya membuatkan saya rasa lebih tidak selesa. Susah saya nak describe, tapi saya pasti, yang mengalami akan faham apa yang saya rasa ni.

Tiba-tiba saya rasa begitu teringin nak bela kucing. Sangat mengada-ngada kan. (sedangkan saya tahu, kalau semua benda di dunia ni buat saya alergi, kucing yang berbulu itu sudah tentu antara punca utama yang harus saya elakkan)

Saya teringatkan alfalfa shaklee yang pernah saya makan dulu dan saya juga pernah terbaca tentang nutriferon yang dikatakan sangat bangus untuk mengawal masalah alergi.

Kesudahannya, kedua-dua vitamin itu saya beli dan makan dan dalam masa yang sama juga kucing pun saya bela di rumah. Saya yang memang gedik.?

Long story cut short

Dipendekkan cerita.. saya yang degil ini ternanti-nanti sesuatu yang bakal berlaku. (tipulah kalau saya kata tak takut lansung)

Nebes jugak weh!

Namun saya terkejut!

Tunggu punya tunggu.

Sehari, dua hari, seminggu, dua minggu, sebulan.

Langsung tiada apa pun yang berlaku.

Tiada bersin-bersin.

Tiada hidung berair.

Tiada rasa tidak selesa

Tiada lagi kesan sampingan daripada ubat alergi yang jadi peneman saya selama ini.

dan lebih suprise lagi, saya kini bukan sahaja bebas alahan, malah tinggal serumah dengan kucing dengan kesihatan yang cemerlang.

Tak penat atau lesu, sebaliknya sangat bertenaga dan dapat tidur dengan nyenyak. Saya hanya akan kembali alah jika sesekali terlupa nak makan suplemen.

Menakjubkan!

Maka sejak itulah juga saya mula serius menjadikan Shakeli sebagai kerjaya. Saya dah rasa betapa penat dan stressnya mengabdikan diri bekerja selama bertahun-tahun selama ini.

Jauh di sudut hati saya rasa keputusan saya ini sesuatu yang sangat tepat dan paling bermakna pernah saya buat sepanjang hidup saya. Sesekali saya tidak akan menyesal.”

Seperti apa yang pernah dipesan oleh Dr.Forrest C.Shaklee,

“Your future will be exactly what you decide to make it”

testimoni-alahan-dan-shaklee

*********************************************************

Tettt… cerita tamat.

Nusaybah sambung cerita dia pulak.

Saya sendiri sebagai penghidap resdung dan alahan memang faham sangat apa yg Encik Tim Bowden ni rasa.

Kalau dulu, saya memang tak sanggup nak kemas rumah sekalipun setakat sapu sampah, tapi sekarang spring cleaning pun saya mampu buat sorang-sorang dengan gembira. ?

Vitamin Si Resdung

Inilah dia antara barisan vitamin yang dah jadi teman baik saya. Yang saya simpan 1 copy (mcm nota pulak) atas meja dekat workstation ofis.

Yes. Saya yang dahulunya penghidap resdung tegar kini dah transform jadi peminat vitamin tegar. Pun dah hapgred jadi penjual vitamin taktau malu jugak. Kikiki…

Setelah 5 tahun jadi objek yang kena aimed setiap kali ada “bunyi-bunyi” pelik masa mandi di kolah asrama. Waktu tu ku sabar je mendapat jelingan dan cemuhan sambil makan ubat resdung herba cap org kampung yang bau dia dah buat aku mcm mak dalam pantang.

Mana boleh tahan. Huhuhu…

Ingat lagi masa mula-mula kahwin dulu, arwah mak mertua dan kakak-kakak ipar siap tegur bila pagi-pagi dengar saya bersin dan hembus hingus yang tak berapa nak keluar kuat-kuat (sebab gatal), tak macham pengantin baru.

“Engkau resdung ke ebah?”

“Kuatnye resdung ko ni ebah?”

“Teruk jugak eh resdung ko eh bah?”

Memang ipar duai semua panggil ebah. :)

Haaa.. itulah antara soalan yang menyapa. Soalan tanda ambil berat dekat ahli keluarga baru kekdahnya. Ebah tu nama manja keluarga sebelah mertua. (Ya Allah.. tiba-tiba rasa rindu teruk kat arwah mak) ??

Ok tanak sedih. Kita sambung cerita.

Cakap pasal malu, memang malu gila seh. Inai masih merah di jari kot masa tu. Nak kontrol pun dah tak mampu. Pepaham ajelah orang resdung ni kalo time pagi-pagi macamana dia punya gegaran. Ni orang resdung je tau semua ni fakta or auta. Air kat kampung pulak kemain sejukkk…

Tapi itu dulu.

6 tahun dulu.

Sekarang ni pak husband siap rindu tau nak dengar ai punya bersin tu. Hehehe…

4 beradik ni lah yang saya amalkan sebagai suplemen di siang hari, walopun ada je masanya derhaka tak makan. Alfalfa Complex, B-complex, SR Vita-C Plus dan Garlic Complex. Semua yang kompleks belaka.

My All Time Favourite!

Barulah boleh tersenyum makan nasi bertambah lauk ikan singgang cicah dgn budu!

vitamin-resdung-shaklee

 

Saya ingin sekali membantu lebih ramai orang untuk menjalani kehidupan yang lebih baik.

Health is wealth.

Change brand can change your life.

Pengedar sah Shaklee seluruh Malaysia

COD sekitar Kajang, Bangi dan kawasan berhampiran

Nusaybah Anuwar 019-3832656

481 total views, 1 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

Post Navigation