5 SEBAB RELEVAN KENAPA KENA PILIH SUPLEMEN COQ 10 YANG BETUL

CoQ

Baca : Enzim CoQ itu apa?

Apa itu Co-enzim :

Koenzim Q10 (CoQ10) ialah sejenis jisim yang menyerupai vitamin dijumpai di dalam setiap sel dalam badan manusia. Dianggap macam nutrient ajaib sebab hampir semua sel dalam badan kita ni bergantung dengan dia untuk hasilkan tenaga.

Power tak?

Power gila, kan?

FAKTA : badan kita perlukan parasa CoQ 10 tertentu untuk berfungsi dengan baik.

Apa akan jadi kalau kurang?

Penyakit dan penuaan pramatang.

Nama lain untuk CoQ10 ialah ubiquinone yang fungsinya penting sangat untuk wujudkan tenaga selular (tenaga sel).

Ia dikaji dan ditemui dapat membantu mengurangkan kadar penuaan, dan mengurangkan pelbagai masalah kesihatan, dari setakat mengurangkan letih-letih kepada mengurangkan risiko dan akibat masalah kesihatan yang kronik.

Ia boleh didapati hampir di mana saja dalam setiap sel tumbuhan dan haiwan (kebanyakannya dari sumber sayuran). Walaubagaimanapun, dos CoQ10 yang tinggi diperlukan untuk beri kesan klinikal, dan ia sangat tak mungkin dapat dipenuhi hanya daripada makanan yang kita makan.

Penemuan daripada vegetarian yang mempunyai tahap plasma CoQ10 yang lebih tinggi menunjukkan bahawa diet yang tinggi dalam makanan berunsurkan tumbuhan boleh membantu mengekalkan paras CoQ10.

So, macam mana? Bagus kan, CoQ ni.

Bukan sekadar bagus, tapi sangat banyak manfaat kesihatan sehinggakan selalu disebut-sebut oleh kumpulan doktor-doktor pakar.

Kat mana nak dapat suplemen dengan co-enzim CoQ 10?

Kenapa kena pilih-pilih jenama untuk suplemen COQ 10?

  1. Pertama sekali sudah semestinyalah sebab TAK SEMUA SUPLEMEN CoQ10 SAMA.
  1. Bentuk tradisi suplemen CoQ10 tidak mudah diserap oleh badan (serbuk CoQ10 yang dikeringkan dalam minyak soya – kapsul gel lembut, tablet yang berasaskan serbuk, kapsul gelatin keras yang diisikan dengan serbuk).
  1. Saiz zarah CoQ10 sangat besar menjadi masalah kerana ia tidak larut dalam air, susah larut dalam lemak, sekaligus memang akan menyukarkan penyerapan dalam badan.

Ramai yang takut-takut nak ambil suplemen dalam bentuk kapsul softgel sebab isu HALAL dan gelatin. Sebab itulah, penting sangat untuk kenal dan tahu sumber gelatin produk kesihatan yang kita ambil samada daripada bovine, marine atau porcine.

Kenapa CoQ Trol Plus ni best sangat?

Apa beza CoQ Trol Plus dengan suplemen CoQ  10 lain di pasaran

3 benda yang ada dalam COQ Trol Plus SHAKLEE :

  1. CO-enzim COQ10 – 100 mg untuk bantu jana tenaga dalam mitokondria
  2. Resveratrol – 2 mg (macam dalam Vivix) – lindungi DNA yang ada dalam nucleus. DNA ni dia tak boleh rosak, walau 1 bahagian pun.
  3. Tocopherol – 5 mg (macam dalam Vitamin E sebagai agen antioksidan yang akan menentang dan meneutralkan semula radikal bebas)

Ciri-ciri CoQ Trol Plus (Perbezaan Shaklee) :

1. Kombinasi :

  • 2 mg resveratrol dan
  • 5 mg tocopherol sebagai agen anti-oksidan

2. Ditambah dengan minyak zaitun untuk penyerapan optimum – patented absorbtion system

3. Bebas gluten – sangat sesuai untuk mereka yang ada masalah alahan/eczema

4. Menggunakan kapsul softgel daripada sumber gelatin bovine

Baca : Status HALAL kapul dan sampul softgel pada vitamin-vitamin Shaklee

Keperluan harian CoQ 10 yang badan perlukan dan kita kena ambil

100 mg COQ10 setiap hari adalah keperluan harian tubuh kita iaitu bersamaan dengan :

  • 3 kg mentega kacang peanut butter
  • 100 table spoon canola oil
  • 100 cups boiled broccoli
  • 3 kg daging merah @ red meat

Cuma persoalannya, mampu kah kita nak makan sebanyak ini untuk semua ni?

Baca pun, dah rasa loya sebab banyak sangat kot!

Sama ke dengan Vivix?

Beza dengan Vivix :

  1. Polifenol – tambah kuantiti mitokondria (number of factories)
  2. CoQ10 – tingkatkan penghasilan tenaga dalam mitokondria tu (numbers of worker in the factories)

So, CoQ Trol Plus ni memang paling bagus, selain Vivix!

 

Suplemen jantung CoQ-TrolPlus Shaklee

KKLIU 3143/2017
MAL20172913NCR

*Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Dapat Combine dua-dua of course, lagi bagus!

Cari nak vitamin boleh contact sini okeh :

Life is a Story
Facebook: Nusaybah Anuwar
FB Page: i-Nutrisi / Tips Hamil Sihat dan Cantik
Emel: imanusaybah@gmail.com
Contact No: 019-3832656

“You’re the writer of your life”

329 total views, 2 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

Post Navigation